Većina vodećih stručnjaka u turizmu predviđa da će ova kriza uzrokovana Covid-19 virusom potpuno i trajno promijeniti perspektivu manjih mjesta. I prije covid-krize turisti su na našem području sve više tražili sadržaj i doživljaj. Ali, nedovoljno za bitan napredak u razvoju kontinentalnog turizma.
Zvuči nevjerojatno, ali istina je da nam u razvitku ruralnog turizma pomaže ova neumorna epidemija, jer turiste iz masovnih destinacija usmjerava u manje destinacije. Naravno pod uvjetom da imaju što za ponuditi. Mi imamo resurse koje možemo ponuditi, samo ih trebamo znati prepoznati, oblikovati i ponuditi.
Za dosadašnji spori napredak možemo pronaći stotinu razloga, no to nam neće ništa pomoći da svoje destinacije pretvorimo u smisleni biznis. Nude nam se nove prilike i na nama je hoćemo li ih iskoristiti. Jedna od naviše spominjanih novi turističkih niša je slow-travel.
“Slow-travel” putovanje ili “Sporo, polagano putovanje”. Iako je kod nas novost, mnoge zemlje već odavno prakticiraju takav oblik turizma. To su putovanja povezana sa godišnjim odmorima i slobodnim vremenom, ali najbrojnija su kao vikend putovanja. Prakticiraju ih oni koji žele bez stresa i bez strogo zacrtanog plana slobodno vrijeme provesti na nepoznatoj destinaciji kako bi iskusili nešto novo.
Smisao takvih putovanja je da naši potencijalni posjetitelji mirno istražuju destinaciju, da se upoznaju s lokalnim stanovništvom, da se upoznaju sa kulturom, gastronomijom i običajima. Da doživljavanje destinacije na njih utječe emocionalno i edukativno kako bi korist od naučenog bila dugoročna.
Istovremeno ne trebamo se bojati da će se poremetiti destinacijska ravnoteža jer je takav pristup putovanjima je održiv i za našu lokanu zajednicu i za okoliš.
Kako ćemo im ponuditi putovanja baš u našu destinaciju, na naše turističko imanje ili izletište je individualna odluka i nema provjerenog obrasca. Puno je elemenata koje pri tome trebamo uzeti u obzir. Najbolji način za dugoročno planiranje je otkriti koja je to SVRHA koju turist može za sebe pronaći kod nas. Trebamo se pitati, koje novo ili drugačije iskustvo mogu ponuditi mojem potencijalnom posjetitelju.
Više nije dovoljno samo privući i smjestiti turista. Kao što nije dovoljno dati mu kartu planinarskog puta, ili pokazati mu gdje je plaža i zaboraviti na njega. Razmislimo da ponudimo putovanje koje je aktivno, doživljajno, raznoliko. Također, trebamo pružati dobro osmišljene i kvalitetne popratne sadržaje u suradnji s ostalim dionicima u okolici.
Gostima prepuštamo odabir što im u određenom trenutku odgovara, a na nama je da im ponudimo kvalitetne informacije.
Značajnu ulogu u ovoj novoj niši trebale bi imati turističke agencije. One se mogu aktivno uključiti u osmišljavanje putovanja na manje poznate destinacije i za manje grupe. To je prilika i za njihovu promjenu obzirom da uobičajeni paketi i aranžmani koje su do sada koristili više nisu profitabilni kao ranije
Ali ne možemo od njih očekivati da rade i naš posao, da oni traže nas i pitaju se gdje se nalazimo i što kod nas ima.
Mi smo ti koji trebamo ponudi našu destinaciju, naše gotove programe i nove sadržaje.
Suradnja s agencijama bi također trebala biti na “višem nivou”. Pri tome mislim da njihov aranžman ili program ne bi trebao biti samo prodaja, ili samo vremenski obvezujući program uz turističkog vodiča, kao što je to sada običaj. Sjetimo se, našem novom turistu nije cilj obići što više “točaka” na destinaciji, nego obići “točke” koje se njemu sviđaju i polako uživati u njima.
Mi se također trebamo zanati prezentirati agenciji, da bi agencija mogla preuzeti na neki način i ulogu našeg prezentatora. Ipak se radi o manje poznatim destinacijama. Obveza ispunjenja prezentiranog sadržaja u takvoj suradnji je naravno na destinaciji.
Potrebno je da svi sudionici pronađu module za “što i ako situacije” i prezentirati ih prilikom ugovaranja aranžmana.
Već sada možete i trebate na svojim web stranicama postaviti informacije na pitanje: “Što ako se kod nas razbolite?” sa jasnim preporukama za goste i njihovim mogućnostima u slučaju bolesti.
Vjerujem da lako možemo pronaći rješenje za takve situacije u dogovoru sa lokalnim liječnikom i u skladu s pravilima zdravstvene struke.
Moje ime je Ana Bertić i već više od deset godina pomažem poduzetnicima u turizmu da svoje destinacije pretvore u uspješne i dugoročne djelatnosti. Iskustvo i znanje o posebnim oblicima turizma stjecala sam realizirajući projekte na domaćem i inozemnom tržištu, u Sloveniji i Švedskoj. Dosadašnje projekte posjetile su stotine tisuća zadovoljnih posjetitelja, a mnogi od njih se i dalje uspješno razvijaju. Provjerene metode razvoja destinacija temeljim na inovativnosti, novim trendovima i praćenju potreba tržišta.
Svojim znanjem i iskustvom želim vam pomoći da unaprijedite svoje turističke destinacije. Zbog toga sam kreirala poseban obrazac pomoću kojeg možeš dobiti pomoć na svojem putu razvoja.
PRIJAVNI OBRAZAC ZA BESPLATNO SAVJETOVANJE
Također, kolumnistica sam stručnog časopisa Poduzetnik u kojem s čitateljima dijelim korisne savjete i ideje za unaprjeđenje kontinentalnih turističkih destinacija.
U mojim newsletterima koje svakog mjeseca besplatno šaljem na brojne adrese možete za sebe pronaći mnogobrojne korisne savjete koje vam mogu pomoći da svoju destinaciju pretvorite u smislen i profitabilan biznis od kojeg možete i lijepo živjeti.
PRIJAVI SE NA NEWSLETTER I PRVI SAZNAJ NOVOSTI
Reference:
Uspješna sam stručnjakinja u projektiranju i realizaciji zabavnih tematskih parkova, turističkih manifestacija i sadržaja.
Kao idejni začetnika i suradnik u unaprjeđivanju turističkih manifestacija u posljednjih 10 godina uspjela sam realizirati mnoge dugoročne projekte koji su trajno promijenili sliku destinacija na kojima se nalaze.
Neki od najvećih projekata su Božićna bajka Slovenije, Tematsko igralište Začarani Vrt, Božićna priča obitelji Salaj, Julmarknad Mangfaldenshus, Advent Heineken i mnogi drugi.