Odgovor možemo svesti na jednu samo jednu rečenicu:
Organizirajte tematsku manifestaciju ili događanje.
Razmišljate li ovako:
„Ja imam restoran na mojem opg-u i pripremam vrhunsku hranu, što će mi gnjavaža oko još jedne organizacije“
ili „ja samo proizvodim ekološke proizvode i imam smještaj za 10 osoba, to mi neće pomoći“
ili “imam kamp, kako bi mi manifestacija mogla koristiti” itd…, potpuno ste u krivu!
Želimo popraviti vaš broj posjetitelja i gostiju, a za to je potrebno puno više od dvije-tri činjenice poput dobre hrane i povoljnih cijena smještaja.
Marketing baziran na tim činjenicama također nije dovoljno dobar jer vas po ničemu ne ističe od konkurencije koja također dobro kuha i ima još veće i ljepše apartmane.
Mi želimo postići da vas ljudi odaberu i zavole. Dugoročno 🙂
Organiziranje tematskih događanja ili manifestacija provjeren je put za dovođenje većeg broja posjetitelja.
Shvaćam vas, već ste puno puta bili svjedoci da je u vašem mjestu održana turistička manifestacija bez uspjeha.
Ili, toliko je različitih manifestacija održano u proteklih deset godina u vašem okruženju, a ni jedna nije postala tradicija, posjetitelji su je kritizirali i dogodine se nije ponovila.
Takve organizacije manifestacija napravljene su društvenim novcem pa nitko ni ne računa isplativost.
Vi ste poduzetnik, vi znate dobro planirati jer želite biti uspješan poduzetnik. Isplativost je mjerilo vašeg uspjeha, a novac rezultat vašeg rada od kojeg bi i vi trebali dobro živjeti.
Zbog toga nije potrebno da na takvim iskustvima bazirate svoje uvjerenje da manifestacije nisu isplative. Organizirajući manifestacije za poznatu božićnu bajku obitelji Salaj kod Čazme, u 6 godina rada postigla itekako isplative rezultate samo na bazi manifestacija bez ikakvih drugih dodatnih djelatnosti.
Ne trebate razmišljati o kopiranju Salaja, niti kako ćete zaraditi od manifestacija, nego samo kako ćete pokriti vaše troškove organizacije manifestacije. Zarada će doći od strane vaše primarne djelatnosti. Iz vašeg restorana, rasprodanih vikenda, prodanih ekoloških proizvoda, ugovorenih grupnih dolazaka i sl.
Tematska manifestacija je također sjajna prilika da pokažete tko ste, što imate, što nudite, po čemu ste drugačiji.
Ako vjerujete u svoj turizam, na ovaj način uspjeh neće i ne može izostati.
Kako organizirati kvalitetnu manifestaciju.
Svaki turistički OPG već ima svoje resurse koje može upotrijebiti u organizaciji, stoga ona ne mora biti skupa i nedostižna. Nije dovoljna samo ideja. Ideju je potrebno analizirati ili još bolje napraviti Idejni plan, a tek nakon toga planirati realizaciju.
Najprije odredite cilj. Što bi mogao biti cilj koji želite postići?
To ne može biti planirana zarada, vaša potreba ili neka vaša druga osobna vizija.
Cilj treba biti nešto što je od značaja za cijelu zajednicu:
Cilj treba biti SVRHA dolaska vaših posjetitelja.
Vaša ideja o temi manifestacije treba biti u skladu sa vašom već započetom djelatnošću, u skladu sa vašim postojećim resursima i nastojte da bude inovativna.
Potrudite se da idete naprijed, ispred drugih i pokažete ono što ostali nemaju.
Tu priliku također možete iskoristiti da prezentirate neki svoj novi sadržaj ili ponudu.
Tematski događaj će vam omogućiti:
Nakon što ste sagledali resurse i analizirali ideju, odredite koja je vaša ciljna skupina.
Tko su oni koje želite zabaviti, educirati i koji želite da vam dolaze.
Da li želite školarce, mlađe grupacije, umirovljenike ili cijele obitelji.
Smisao manifestacije
Kad ste odredili ispravan cilj i publiku, smisao manifestacije je određen sam od sebe i on je vaša nova vrijednost koju će ljudi prepoznati i nagraditi svojim dolaskom.
Ljudi uvijek znaju kada je netko nešto organizirao da im uzme novac, a kada zbog toga da im pruži vrijednost više.
Osim toga, žele se osjećati da su imali koristi od svojeg vremena provedenog s vama i kod vas.
Posjetitelji vole ići na one destinacije koje njima imaju smisla i kako bi doživjeli ono što im je potrebno, a ne na one koje su usmjerene na tuđe potrebe.
Umorni ste od nastojanja da unaprijedite vašu turističku destinaciju i ne znate kako dalje?
Ide vam dobro, ali ne dovoljno dobro da bi od svojeg turističkog imanja i dobro živjeli?
Vrijedni ste i puno radite?
Želim vam pomoći da manje radite i više zarađujete.
To je moguće na način da promijenite svoj dosadašnji način poslovanja u nove inovativne aktivnosti, u skladu sa vremenom i potrebama vaših potencijalnih posjetitelja.
Moje ime je Ana Bertić. Već više od 10 godina pomažem poduzetnicima u turizmu da razviju svoje destinacije u uspješne i profitabilne biznise. Reference i znanja sam stekla ostvarujući projekte na domaćem i inozemnom tržištu u Švedskoj i Sloveniji. Završila sam Program FBA studij Poduzetništvo u ekonomiji znanja, Poduzetništvo i kontinentalni turizam na Ekonomskom fakultetu, Sveučilišta u Zagrebu. Turističko tržište redovito doživljava velike promjene i uvodi nove trendove zbog čega se redovno educiram i dalje.
Promjene uzrokovane epidemijskom krizom donijele su turističkim poduzetnicima na kontinentalnom tržištu nagle negativne promjene, ali i prilike. Potrebno je brzo reagirati kako bi štete bile što manje i kako bi se što prije prilagodili novim trendovima.
OVDJE možete pročitati koji su to trendovi koji će obilježiti našu budućnost.
Želim aktivno pomagati kolegama u kontinentalnoj turističkoj niši te sam zbog toga redovito šaljem učinkovite savjete i metode kako unaprijediti svoj turizam u smislen i profitabilan posao. E
Prijaviti se možete tako da kliknete na PRIJAVA NA NEWSLATTER
Na vaš upisani e-mail redovito će stizati stručni članci i konkretne smjernice koje vam mogu pomoći u kreiranju novih sadržaja, rebrandingu destinacije, određivanju ciljne skupine posjetitelja, teme o bitnim greškama i rješenjima i još mnogo toga. .
Iskustvo stvaranja turističkih destinacija, vođenja projekata i manifestacija, pretočila sam u najefikasnije strategije za stvaranje uspješnog turističkog branda u ruralnom turizmu koje želim podijeliti sa vama.
Zašto to radim?
Radeći na unaprjeđenju turističkih destinacija uočila sam da mnoge muče slični problemi. Nedostatak znanja kako i čime se istaknuti na tržištu, kako ispravno odrediti ciljanu skupinu, kako najbolje iskoristiti postojeće resurse bez dodatnih ulaganja, koje nove sadržaje dodati, nadasve kako promijeniti uhodane aktivnosti koji ne donose željene rezultate.
Moje životno uvjerenje je zajedništvo i smatram da samo zajedničkim napredovanjem možemo za sebe stvarati još veće vrijednosti.
Vaše komentare i pitanja možete ostaviti i u komentarima, rado ću odgovoriti 🙂