Vi i vaša obitelj volite i njegujete vaše seosko imanje, proizvodite odlične proizvode, ali to nije dovoljno da od tog posla dobro živite. Neizvjestan je svaki mjesec i shvaćate da trebate nešto poduzeti kako bi napredovali.
Čuli ste i ponešto pročitali o ruralnom turizmu i zasjala vam je lampica.
To je to i već vidite pred sobom oduševljene goste koji vam rado dolaze.
Svi moji klijenti započinju svoj turistički biznis na ovaj način. Ali nije lako biti na prekretnici, pa krenimo redom.
U početnoj fazi čini vam se je vaša najveća briga na koji način registrirati djelatnost. Ali to je najlakši dio posla jer se možete lako i brzo informirati o svim potrebnim postupcima.
Zatim se pitate čime će te se točno baviti. Smještajem? Izletište? Gastro ponuda? Ta su pitanja teža jer želite odabrati cilj koji ima i garanciju uspjeha. No, garancije koja se podrazumijeva nema ni u čemu ako ne napravite konkretan plan.
Najčešće sve planirate prema „slici u glavi“, što je jedna od najvećih grešaka koja u konačnici dovodi do odustajanja ili propadanja.
Kad se govori o ruralnom turizmu autentičnost je česta riječ. Biti autentičan znači da posjedujemo i njegujemo svoju tradiciju i da je naš stil života u skladu s tom tradicijom.
Samo posjedovanje tradicijske kuće ili predmeta ne znači da ste autentični sami po sebi. Autentičnost je sklop svih vaših aktivnosti, vaše osobnosti, pa i vaših suradnika tj. svih dionika koji imaju utjecaj na vaše poslovanje.
Također, ne zaboravite razmisliti dali ste spremni svoj životni stil dijeliti s nepoznatim ljudima, jer to podrazumijeva da se volite družiti i prenositi svoja znanja i iskustva.
Razmišljanje o turističkoj ruralnoj destinaciji kao o usputnom poslu zastarjeli je obrazac razmišljanja koji više ne funkcionira.
Danas posjetitelji žele kvalitetne sadržaje, nova saznanja i zabavno iskustvo što traži vaš puni angažman. Ako zamišljate da će te vikendom popunjavati kasu, u velikoj ste zabludi. Ruralni turizam je ozbiljna poslovna djelatnosti i pokretanjem posla postajete poduzetnik koji svoj biznis treba i graditi.
Ako želite ostvariti uspješnu destinaciju, također trebate znati u koje turističke sadržaje će te ulagati kako se istaknuli od konkurencije. Trebate istraživati o novim trendovima i otkrivati nove mogućnosti.
Očekuju vas i usvajanje barem osnovnih znanja o marketingu i koje marketinške načine koristiti da bi doprijeli do posjetitelja.
O upravljanju svojim vremenom i financijama također je još jedan od vaših izazova.
Zvuči komplicirano, ali sve se može naučiti. Vrijeme je vaš saveznik jer razvoj turističkih odredišta nije jednokratna utrka već maraton.
„Sav trud se u konačnici isplati, jer biti vlasnik uspješne turističke destinacije jedan je od najljepših poslova u poduzetništvu“.
Ana Bertić, Time4Tales
Osnovno je da znate kako izraditi smislen plan za vašu ideju ili viziju.
Takav plan pomaže da donesete ispravne odluke i odredite pravac (nišu), koja će vašem razvoju najviše koristiti.
Planiranje i analize omogućuju vam da očuvate živce, vrijeme i novac od neuspješnih pokušaja. Novac možda možete nadoknaditi, vrijeme i zdravlje su nenadoknadiv gubitak.
Zbog toga, kupite velike bilježnice i krenite s dobrim planom kako vaš trud i nastojanja ne bi bili samo neuspješan pokušaj.
Da bi više saznali o planiranju i razvoju kontinentalnih destinacija pridruži se Facebook grupi KONTINENTALNI TURIZAM IMA BUDUĆNOST u kojoj možete pronaći korisne sadržaje, pratiti aktualnosti, saznati o tuđim iskustvima i raspravljati o mogućnostima i prilikama kako postići stabilnu i profitabilnu destinaciju.
Moje ime je Ana Bertić i vlasnica sam tvrtek Time4Tales d.o.o. Već više od deset godina pomažem poduzetnicima u turizmu da svoje destinacije pretvore u uspješne i dugoročne djelatnosti. Iskustvo i znanje o posebnim oblicima turizma stjecala sam realizirajući projekte na domaćem i inozemnom tržištu, u Sloveniji i Švedskoj. Dosadašnje projekte posjetile su stotine tisuća zadovoljnih posjetitelja, a mnogi od njih se i dalje uspješno razvijaju. Najpoznatija je Božićna priča obitelji Salaj. Moji principi razvoja destinacija temelje se na inovativnosti, novim trendovima i praćenju potreba tržišta. Na taj način sam uspješno i efikasno riješila probleme mnogih mojih klijenata za koje sam izrađivala idejne projekte, osmišljavala dodatne sadržaje i educirala ih kako da započnu ili unaprijede svoju destinaciju.
Također, kolumnistica sam poslovnog časopisa Poduzetnik u kojem s čitateljima dijelim korisne savjete i ideje za unaprjeđenje kontinentalnih turističkih destinacija.
Na mojoj web stranici TIME4TALES također možete pregledati dosadašnje projekte i pronaći inspiraciju za sebe i svoj biznis.