Tvoji potencijalni posjetitelji očekuju od tebe takve sadržaje koji će im omogućiti da kod tebe pronađu svoju svrhu dolaska. To znači da tvoje usluge i sadržaji koje imaš moraju biti usklađeni s željama i potrebama ciljne skupine.
Prvi razlog zašto ti se to događa je taj što gomilaš sadržaje u želji da privučeš što veći broj posjetitelja iako nemaš odabranu ciljnu skupinu. Zašto je to loše? Iako ti se čini da trebaš doprijeti do što većeg broja ljudi da bi posjeta bila ostvarena, dokazano je upravo suprotno. Usko definirana skupina će ti dovesti više ljudi. Razlog tom paradoksu je taj što kad se obraćaš usko definiranim posjetiteljima, oni te lakše prepoznaju brže donose odluke.
Drugi razlog je da sadržaje izgrađuješ bez konkretnih planova, bez analiza i uz koncept sreće. Iz glave. Nitko još nije napravio plan da će sagraditi kući iz glave. Bile su potrebne pripreme, razne odluke prije nego je gradnja uopće započela. Jednako je i s izgradnjom dodatnih sadržaja. Planove uvijek radi po principima strateškog planiranja uz prethodnu analizu i definiranu ciljnu skupinu.
Za lakši odabir o ulaganju u sadržaje bez velikih novčanih ulaganja (možda ćeš samo trebati malo transformirati postojeće sadržaje) potrebno je da imaš na umu ove 3 kvalitete:
Kvaliteta 1. Samo po sebi.
To je tvoje unikatno okruženje, prirodne ljepote, povijest i znamenitosti, tradicija koju ste naslijedili i mnoge druge vrijednosti koje za tebe i tvoju zajednicu imaju osobit značaj. Njih nastoj nikada ne mijenjati zbog toga da ne narušiš autentičnost destinacije.
Kvaliteta 2. Ispunjavanje očekivanja.
Kad određuješ idealnog korisnika (ciljne skupine) sigurno je dobro promišljeno o njegovim željama, potrebama i očekivanjima. Bez obzira na to što imaš mnoštvo kvalitetnih sadržaja, ako tvoji sadržaji i usluge ne ispunjavaju ž očekivanja korisnika, nećeš ih uspjeti ni prodavati. Ponude prepune svega i svačega i za “svakoga” samo radi smetnju i zbunjuje one koji te traže i googlaju tvoje ponude.
Kvaliteta 3. Faktor iznenađenja.
Svi volimo iznenađenja, a tvoji posjetitelji ih obožavaju. Osim što očekuju sadržaje koji ih ispunjavaju, ništa manje ne očekuju ni od faktora iznenađenja. Poklon, suvenir, popust…sve te mogućnosti stoje ti na raspolaganju da ih ugodno iznenadiš. Potrudi se istražiti i pronaći što je to što će emotivno taknuti tvojeg posjetitelja. To će ti omogućiti da te pamte, ali i da te usmeno preporučuju.
Tips&tricks: Danas moramo na društvenim mrežama ili web adresama potruditi se dobiti dobre ocijene i recenzije jer su one postale važan dio marketinga.
Usmena predaja je stari i možda ne najbrži marketing, ali još uvijek je najučinkovitiji i vrijedan svakog truda.
Više savjeta te očekuje na zatvorenoj FB grupi GRUPA gdje možeš više saznati o mnogim temama koje pomažu unaprjeđivati velika turistička imanja.