Nije čudo da ti takva zvuči neostvarivo i u nastavku ti najprije želim razbiti taj mit 🙂
Iz iskustva znam da medijska pažnja često “raspameti” vlasnike božićnih destinacija, pa nošeni željom da što bolje prezentiraju svoje biznise spominju nerealne cifre.
Ako bolje razmisliš, zar stvarno netko ima 5 miliona lampica, ili 120 000 posjetitelja?
Dali je moguće 5 miliona lampica montirati na jednu lokaciju i koliko je ljudi potrebno da se to napravi?
Ali vratimo se na temu.
Kome danas nije preko glave neostvarenih ideja kad i one za koje bi jučer dali ruku u vatru nisu donijele željene rezultate. Danas naš način razmišljanja ima veze s time što se prezentira u medijima pa na temelju takvih percepcija donosimo odluke.
Ako ti nešto zvuči neostvarivo, nećeš ni pokušavati pronaći rješenja ili način, zar ne?
Iz ovog uvoda možeš zaključiti da novac nije glavni faktor za ostvarenje božićnog tematskog parka.
Imati više novca ne znači imati veće mogućnosti izgraditi uspješan tematski park.
Imati više novca znači moći ostvariti božićni tematski park na drugačiji način. Osim toga količina uloženog novca nikada nije garancija za uspjeh.
Božićni tematski park moguće je izgraditi jedino uz pomoć kvalitetne vizije i osnovnih poduzetničkih i iskustvenih znanja.
Osnovna znanja koja su potrebna su poduzetničke vještine, poznavanje tržišta, analiziranje i strateško planiranje.
To ti je za početak dovoljno.
Iskustvena znanja odnose se na tehnike montaže i demontaže lampica, procedure poslovanja, kvalitetu i kvantitetu, izgradnja kreativne vizije svakog pojedinog parka itd.
Visina ulaganja u takve projekte su individualna.
Ovise o infrastrukturi koje destinacija posjeduje, koliko je velika površina destinacije, koliko posjetitelja planiraš privući itd.
U većini slučajeva turistička imanja koja imaju oko 30 000 m2 svoja ulaganja vrate odmah po završetku prve godine, tj. po završetku adventske manifestacije koja u pravilu traje oko 30 dana.
Nakon pokrića svih troškova možeš očekivati određenu zaradu ako ostvariš oko 15 000 posjetitelja.
Dobrobiti su velike i dugoročno su gotovo nemjerljive za svaki park.
To su ostvarenje novih prilika, ostvarenje dodatnih prihoda, bolja prepoznatljivost na tržištu, medijska pažnja, osobna i poslovna financijska sloboda, to su samo neke od njih.
Ako sumnjaš, čitaj dalje…
Scena iz božićnog tematskog parka Mozirje, Slovenija
Sumnje i strahovi u sebe i ideju često nemaju nikakvog uporišta u samoj viziji. S njome je najvjerojatnije sve u redu. Sumnje i strahove uvijek su na osobnoj razini.
Kad jednom definiraš svoju viziju i napraviš strateški plan kako ju ostvariti, važno je poduzimati akcije koji te vode do ostvarenja te vizije.
Dobra vizija nije sve što je veliko i zvučno. Dobra vizija je široki pogled na svoju ideju koja obuhvaća i širi značaj.
Što to znači?
To znači da, kao u mojem primjeru, moja vizija je oduševiti tisuće posjetitelja, a ne ostvariti xy sumu novca. Novac je rezultat te vizije.
PS. Ovaj članak je izvod iz članka koji pišem svakog mjeseca kao kolumnistica časopisa Poduzetnik, a za više besplatnih savjeta na mojoj web stranici potraži prijavu na NEWSLETTER koji redovito šaljem svakog tjedna
VIŠE O MENI: Kad sam prije 15 godina ulazila u prvi projekt božićnog tematskog parka, moje znanje je bilo toliko oskudno da bih iz današnje perspektive bez faktora sreće najvjerojatnije propala. Danas više nije moguće razvijati uspješan božićni tematski park bez iskustvenih znanja.
Volim stvarati uspješne božićne tematske parkove koji privlače veliki broj posjetitelja zbog toga što postižem nove vrijednosti i prilike za moje partnere i njihove zajednice. To je misija mojeg poslovanja.
Osim Božićne bajke obitelji Salaj koju sam razvijala do 2016.godine, projekti koji su dosegli moju misiju su Božićna Bajka Slovenije u Celju i Božićno selo kod Splita, Božićni grad, Zagreb. To ne znači da su drugi projekti koje možeš pogledati na mojim web stranicama neuspješni. Dapače, samo su se njihovi vlasnici odlučili za njihovu drugačiju viziju.
Jedan od najdražih posjetitelja Božićnih bajki Slovenije, predsjednik Borut Pahor