Činjenica je da svaki park ima više potencijala da doprinose turističkom razvoju zajednica na kojima se nalazi.
Ipak ne ostvaruje svaki park dovoljno profita za funkcioniranje što dovodi do dugogodišnjih stagnacija poslovanja.
Ako upravljaš tako vrijednom lokacijom, na toliko ograničen način, mogu samo pretpostaviti koliko je izazova na tvome putu. Vjerujem da se ne stigneš ni pomisliti na nova ulaganja jer ti dosadašnji budget omogućava samo hitne popravke.
Možeš se nadati da će se u budućnosti odvajati više novca za unaprjeđenje, ali u ovoj dugogodišnjoj krizi nije teško pretpostaviti da taj napredak neće biti ni brz ni značajan.
Jedino rješenje koje može poboljšati stanje u blagajni je kako ostvariti više posjetitelja.
Mi ljudi smo skloni da se za nemogućnost rješavanja nekog problema poslužimo rečenicom „sve smo probali“. Ali nikada nismo baš sve probali. Da jesmo bili bi na nekom drugom mjestu u odnosu na danas.
Iako su se navike turista proteklih godina promijenile u korist prirodnih destinacija, bez sadržaja koji bi privukli posjetitelje posjećenosti se neće dogoditi sama od sebe.
Ljudi su osviješteni o važnosti parkova i prirode, i žele joj doprinijeti, ali samo ako im damo dovoljno privlačan razlog da dođu.
Kad zatvaraš park zimi smanjuješ troškova za radnu snagu, energiju i slično. To su dobrodošle mjere uštede, ali nikada ne rješavaju osnovne probleme kao što su;
Te probleme možeš riješiti povećanim broj posjetitelja kojeg je moguće postići atraktivnim i inovativnim sadržajima bez ogromnih ulaganja.
Ali kako je sve probano tokom godine, razmisli da napraviš veliki zaokret tako da zimi za vrijeme adventa park pretvoriš u atraktivni božićni park, za koji ćeš atraktivnost postići pomoću božićnih lampica.
Evo zašto….
Ako ništa ne mijenjaš, promjene neće bti.
Znam da zvuči kao alanfordovska fora, ali za primjer istaknut ću ti jedan od mojih primjera na parku Mozirski gaj u Sloveniji.
Nakon 40 godina djelovanja odlučili su umjesto zimske stagnacije istaknuti park pomoću božićnih lampica i pozvati posjetitelje po prvi puta na zimski razgled parka. Oduševljenje posjetitelja i sugrađana je bilo veliko, ali su i mediji vrlo brzo prepoznali ovu novost.
Osim dodatnih prihoda postigli su proširenje ciljne skupine, bolju prepoznatljivost na tržištu, snažniju konkurentnost u odnosu na slične destinacije u regiji i nove prilike koje im omogućavaju stabilnu budućnost.
To je zaokret koji im svakog adventa dodatno dovodi više od 40 000 posjetitelja.
PS.
VIŠE O MENI: Kad sam prije 15 godina ulazila u prvi projekt božićnog tematskog parka, moje znanje je bilo toliko oskudno da bih iz današnje perspektive bez faktora sreće najvjerojatnije propala. Danas više nije moguće razvijati uspješan božićni tematski park bez iskustvenih znanja.
Volim stvarati uspješne božićne tematske parkove koji privlače veliki broj posjetitelja zbog toga što postižem nove vrijednosti i prilike za moje partnere i njihove zajednice. To je misija mojeg poslovanja.
Osim Božićne bajke obitelji Salaj koju sam razvijala do 2016.godine, projekti koji su dosegli moju misiju su Božićna Bajka Slovenije u Celju i Božićno selo kod Splita, Božićni grad, Zagreb. To ne znači da su drugi projekti koje možeš pogledati na mojim web stranicama neuspješni. Dapače, samo su se njihovi vlasnici odlučili za njihovu drugačiju viziju.